Nuffnang Ads

Friday, September 9, 2011

bepantang MAUT sebelom AJAL

Alhamdulillah...arini dah 11 Syawal 1432H...maknanya dah 11 hari gak la kita beraya...dalam pada tu gak, dah mcm² hal belaku..ade yg heppy, ade yg sedey...kata org, bila hari Raya nih, kita semua nk kene heppy...tak mau citer sedey-sedey...tp ape nk buatkan, bukan kita mintak pon...kita hanya mampu rancang tp Allah SWT yg tentukan...ni lah di katakan dugaan & ujian...tandanya yg Maha Esa tu sygkan hambaNya...

Bagi akak lak, Raya tahun nih kurang meriah dr tahun² lepas...semangat beraya tu dah kurang...er sbb faktor umor dah makin meningkat??? huhuhuhu....tahun nih akak beraya di KL dulu sbb turn belah hubby kan...pagi raya cam biase jer, layan si kecik sorg tu kt umah...bila dah tghri skit baru balik Jln Kebun ziarah sedara mara hubby kt sana...dan tah camner la plak, boley plak lupa snap pics!!!!! huhuhuhuhu...ape daaaaaa....bukan tu jer, memang raya nih takde amik gamba langsung okeeeehhhhh...eiiii geram tul la

Raya ke 2 pon bangun awal-awal pagi sbb nak besiap balik ke KB...yeayyyyyy balik kampung!!!! tapi kejut-kejut si kecik tu, sampai sudahnya tak mau bangun huwaaaaa....sabo je la ibu.

Okeh dah siap semua, dlm kul 930am, betolak la kitaorg ke KB...belom pon sampai suku jln, tetiba "yang, kete nk pusing nih!!!" "apsal nih bang???" detum sekali...detum 2x....huhuhuhu...dan inilah hasilnya


rabak

sopek


hancus



barai

2 Syawal 1432H / 31 Ogos 2011. Tarikh bersejarah...Alhamdulillah kami 3 beranak takde pape. Takde kecederaan langsung sbbnya semuanya belaku di bawah sedar dan kawalan hubby...langgar penghadang tepi highway. Dan takde melibatkan kenderaan @ hamba Allah lain. Julia pon nangis kejap je sbb tekejut sbb mase tu dia tgh tido. Dugaan Allah pd kami....Cuma yg agak akak tekejut, bila je keluar dr kete lepas kejadian, sebelah tu gauuunnggggg....syukur sangat masih dipanjangkan umo oleh Allah SWT. Aminnnnnn ya Rabbal-alamin.

Ni plak gamba si kecik lepas accident tu. Kt R & R Genting-Sepah...layan playground dlm McD sambil tgh tunggu kete makcik hubby. Balik tetap balik kg, sbb kalau tak balik skg, lepas ni lagi susah....kete takde, patah kaki la jawabnya...tu tak tau bebulan la gamaknya nak setelkan huhuhuhu...jd raya nih pon, tak dapek la nak bejalan raya umah kengakawan & sedara mara ekkkk....takkan la nk merempit 3 beranak lak kan....sian si tecik tu nanti....



macam biase la, susah nk tgk camera huhuhuhuhu


Apepon, moga kejadian nih memberi keinsafan pd diri semua yg membaca..bak kata pepatah "bepantang maut sebelom ajal" . Masih lagi bernafas dan di beri kesempatan untuk hidup...Amin

2 comments:

shada said...

alhamdulillaahh.. syukuur sangat laa.. memang seram baca..

tapi sebenarnya kenapa keta tu berpusing eh..?

apa pun, alhamdulillah la sebab awak sekeluarga tak apa2.. :)

yang lain2 tu kena sabar sket lah ek.. k, selamat hari raya..

Elon Noor said...

ayang, hubby suspect jln licin sbb minyak tumpah kot..kitaorg dok lane kiri mase tu..so mayb ade minyak lori ker yg tumpah atas jln...sbb hubby leh perasan mase nk jd tu...tp ape nk buat kan...yg penting sya sefamily ok & selamat