Nuffnang Ads

Tuesday, September 13, 2011

sebelom POSE, semasa POSE & lepas POSE

assalamualaikum...okeh skg bersambung cite tuk sesi petang nih...skg akak nk citer pasal berat badan hehehehe...tu ari mase belom pose, semangat nih bekoba-koba nk kurangkan berat badan...konon mase buka tu tak nak amik nasi la...mkn nasi mase sahur jer...tp matlamat tu tak bejaya...mase dah masuk bulan pose, buka amik nasi gak hehehehe...siap betambah lg mak nih haaaa....ish susahla kalau dah perut nih mintak kan...takkan nak tolak plak, kesian kt perut nih nanti...huhuhuhu

semasa dalam bulan pose lak, okeh la...selera makan tu takde la telebey sangat...kira sedang elok jer la...takde la napsu nih membuak nak itu ini...rasenya bila g pasar Ramadhan pon beli tu tak penah abih la 2ploh inggit...tu sbb akak beli kuih je...lauk-lauk tak beli sbb MIL prefer home made cooking...mr Hubby pon sama...tp memang betul pon kan sbb tau je la, lauk pauk kt pasar tu belom tentu tejamin sedapnya & kebersihanya (itu paling penting). lg la tak tau dorg nih masak dr kui bape lg kannnnnn.....dan akak pon perasan gak la, dalam bulan pose tu, berat badan nih mcm dah kurang sikit...(betui kaaa)...ngeh³...ke stok syok sediri je nih huwahuwahuwa....tp bila time dok kt kerusi opih nih, nengok perut nih mcm dah kurang lipatannya...iye la tu kotttt....selalu klu dok, lipatan nih dah mengalahkan flat sri wangi dah haaaaa (sonok kan layan cite Pi Mai Pi Mai Tang Tu dedolu)...nampak gayanya cam bekesan la pose nih...tp skg bila di pikir balik, pose tu sbb nk kuruh ka sbb nk menunaikan ibadat???? huhuhuuhu....dah kurang dah pahala tu haaaaa.....

tp bila jer lepas bolan pose nih, kesannya yg ada mase dlm bulan pose tuh tak kekal lama...iye la kan, bulan Raya, tau je la....makan sini sinun...tak hengat doniaaaaa melantak...semua sedap jeeeee....dan tak payah la nak bergombira bila berat yg hanya kurang 3kg tu sudah ditambah 5kg bila lepas raya je huhuuhu....hasilnya tgk jer la pd gamba nih hanya seminggu lepas raya jer....






gamba nih di ambil minggu lepas jerrrr....mase ofismate sponsor wat open ofis heheheh..tgk la kebesaranku ini huwahuwahuwahuwa....

wasalam *_^

No comments: