Nuffnang Ads

Tuesday, October 25, 2011

manjanya JULIA

takde bape nak ade mood wat keje..kepala serabut sikit mikirkan anak dara akak tu yang semenjak dua menjak nih bertambah kemanjaan beliau...

semua nih stat bila dia demam 2 minggu yang lepas...bila demam dah baik sikit, batuk plak datang menyerang huhuhuhu...sian plak nengoknya bila terbatuk² time tido malam...elok² lena tido, bila dah terbatuk tu terus dia boleh bangun dan mengajak kitaorg main...dah la Julia nih jenis yang susah nak makan ubat...tu yg buatkan batuknya lambat nak baik. kene lak budak kecik lg kan, mane la pandai nak buang kahak sendiri...sudahnya, kalau dah terlebih batuk tu, muntah je la jawabnya...tp ade baiknya jgk kalau dah muntah..lepas tu gerenti dia ok punye...tapi kesian la badan yang kecik tu nak menahan batuk...kita yg tua nih pon, kalau dah kene batuk pon mesti susah ati jgk kan...Julia lak terus hilang selera minum & makannya...dah susut bangat dah akak tengok dia skg...dah takde Julia bam bam daaaaa...huhuhuhu...


muka budak demam

bizi dok iron kain



time nih kul 1.40 am okehhhh

semalam akak balik keje, tengok dah ade banyak botol susunya atas meja..so maknanya ok dah la selera minum.cuma nenek bgtau, selera makannya kurang lagi...tu la, akak igt nak tukarkan susunnya...skg minum 123 (bajet murah ayah cakap) lg Julia masih menetek lagi so oklaaa...so skg bila badan dah susut tu, akak igt nak try bagi SUSTAGEN lak...sebab tgk info pasal susu nih cam bagus jer...akak pon tak reti la nak citer lelebih, tapi ade gak tanya kengkawan yg maner ada bg anak dorg minum...katanya bagus tuk pertambahan berat dan tuk kids yang susah nak makan...





Julia memang ade masalah sikit dalam pemakanan nih...nak kata choosy sangat tu tak jgk..cuma bila di tanya semua di jawab "nak nak = tak nak"....kekadang pening bila tiba masa makan...dah pelbagai jenis masakan & makanan buat tuk dia...tp sudahnya, ayah yg abiskan huhuhuhu...

pastu lak skg pepagi sejak baik demam nih, time akak nak gi keje, time tu dulu laaaa dia meragam...sebok nak ngikut kitaorg naik moto skali...nangis² sampai lebam mata...bila nengok sian lak, tapi takkan la akak asik nak cuti je kan...klu camtu baik jd fully housewife je kan :) tu yg akak suka...tunggu time je bila hubby cakap gitu huhuhuhu. sian gak kt nenek kene mujuk...nak kene dokong segala bagai...dah la kaki nenek pon tak bape nak baik lagi...tp seb baik dok ngn nenek, kalau tinggal kt org tak tau la cmner ibu nak layan ko Julia sayang....

adakah ini tanda Julia kene tambah adik lagi??? jeng jeng jeng ....

wasalam *_^

Monday, October 24, 2011

MONDAY blues

ari senin dah...kejap je cuti dok umah 2 ari..takde wat mende pon..layan si kecik tuh yg belom recover sepenuhnya demam + batuk tu...dan agak manja bila ibu beliau ada kt umah...tau nak merap dan melekap je kt dada nih huhuhuhu....

dan ari senin nih jgk la, kita dpt lihat kt memaner skalipon adanya sindrom "monday blues" aka "hari senin yg malas" :)

ari nih la akan adanya opismate yg masuk lambat, yg MC, yg EL dan yg memacam excuse lg laaaaa...hehehehe...

akak pon sama gak, penah la gak wat gitu...bknnya nak cakap akak nih baik sangat pon...tp mcm ni la jgk..masuk opis pon pepagi lg on9 FB...pastu taip entry baru tuk belog huahuahuahua...

wasalam *_^

Friday, October 21, 2011

hari yang MALAS @ memang aku yang MALAS

430pm...boleh dikira ape je keje yang akak buat ari nih...tak tau nape...MALAS sangat...tapi gaji nak cepat huahuahuahuahua....

mengantuk pon ada...tadi ingat nak layan movie...tapi terlayan decorate belog plak...haaaa sesekali kene la tukar penampilan belog ni kan...baru la orang pon tak bosan nak nengok kan kan kan...

dah masuk petang hari nih, tambah lak bos "kecik" pon dah out (bos "besar" ada lagi tapi akak wat tak kesah je) so akak pon mula la wat hal sendiri...petang gini layan perasaan pom best gak wehhhh...

tapi ikutkan hari Jumaat memang lazy day bagi akak sebab sabtu tak keje..so mood cuti tu dah mula hehehehe...dalam kepala pon tengah pusing ade plan tuk menghabiskan masa weekend nih...biasa kt umah melayan si kecik tu - sian Julia...demamnya tak baik² lagi...batuk pon tak ilang²...sian nengok kalau tido malam..leklok tido sesekali bila dah terbatuk boleh wat dia meragam...dan tido akak pon akan spoil jgk laaaa...kene plak Julia nih susah nak makan ubat...lagi la lambat baik demam + batuknya tu...

nak kuar jenjalan hujung minggu pon susah sebab cik tam tak elok lagi...(cik tam tu nama panggilan tuk kete akak. igt lg mase lepas raya tu ade entry akak pasal exsiden? klik sini ) klu dah teringin sangat, mr Hubby bawak la kete co dia balik...sian kannnnn. tak sama cam kete sendiri huhuhuhu

ok dah, bila diingat pasal cik tam akak boleh jadi stress...so bila tengah hepy tak mau buat keje nih jangan di pikir benda yang menyakitkan hati okehhhhh...

tak tau opismate akak yg lain rajin ke tak...tapi nengok dorg pon kusyuk je ngadap pc...wat keje ke nengok ape??? hehehehehehe...sabo je la k...

dah dulu...jap lg conti lagi ekkkkk

wasalam *_^



Tuesday, October 18, 2011

sakit hati

penah tak korang rase sakit hati @ pedih hati - tapi yang nih bukan sakit sebab marah ker @ frust tapi sakit sebab korang menahan @ memendam sesuatu masalah hingga kekadang boleh menyebabkan korang rasa senak kt dalam dada tu...

kalau dah camtu, ape yang biasanya korang akan buat ekkkk????

iyela, kadang tak semua masalah kita nih boleh diceritakan @ diluahkan kt kengkawan atau keluarga..kadang ade gak masalah yang terlalu peribadi yang buatkan kita menahan @ memendam rase saje kan...

ape agaknya cara yang terbaik tuk mengubati penyakit (penyakit ke ni?) ni?....orang mungkin boleh mendengar dan memahami tapi adakah kita akan merasa lega selepas segala telah diluahkan kepada mereka??? mungkin hanya sementara iya....

apakah yg cuba akak sampaikan sebenarnya ni haaa???? akak pon dah pening dgn ape yg akak tulis nih...jadi sebelom akak merapu lg jauh...baik la hentikan takat nih jer dulu ekkkkk...

wassalam *_^

teringin tapi....

teringin nak mengupdate belog...tapi malas...
teringin nak menredesign belog...tapi otak tepu...
teringin nak berjimba huha huha...tapi poket kering (+takde geng daaaa)...
teringin nak kurus...tapi sayang nak diet...
teringin nak cantik...tapi malas nak tuc-up...

kalau dah teringin tapi ade banyak TAPI...memang tak jalan la semua keinginan itewwwwww.....

*_^

Monday, October 10, 2011

bila MANUSIA hilang PERIKEMANUSIAAN

semenjak dua menjak nih, hati nih selalu je sayu & sedih...emosi lak selalu terganggu dan kadangkala boleh sebabkan hilang mood tuk bekerja (selalu pon ade ke mood tuk kejenye???) huhuhuhuhu...
tapi nih hal lain...walau pon takde kaitan ngn akak & family (mintak dilindungi dan dirahmati oleh Allah SWT hendaknya) namun disebabkan hati seorg ibu, akak mudah sangat tersentuh ngn berita² yg kerap sangat terjadi sekarang...

bayi dibuang, ditinggal, yg paling menyayat hati bila dicampak ibu sendiri...itu yg paling memilukan hati...belom lg sempat lihat & merasai nikmat dunia, mereka dipaksa pergi...dan yg terbaru lak, diliwat bapa sediri..apela yg anak kecil itu tau bila diperlakukan sedemikian...hanya tangisan kesakitan dpt diluahkan...bagaimana nasib nya bila semakin membesar nanti...org yang sepatutnya membela & menjaga dgn penuh kasih sayang telah belagak mcm setan iblis...huhuhu...akak memang tak sanggup nak membaca berita² gitu, baca header je pon dah tak lalu nk baca isinya...

tak tau dah hukuman camner yg sesuai nk di bagi pada mereka..biarlah undang² yg tentukan...setiap perbuatan ade balasan...dan sekarang balasan Allah "tunai"...tak payah nk tunggu hari perhitungan nanti...

semoga setiap anak yang teraniaya oleh perbuatan ibu bapa mereka & yg tidak bertanggungjawab itu ditempatkan di sisi Allah SWT...AMIN....

ok dah, air mata dah leleh nih...nk g buang ingus jap kt toilet huhuhuhu...

+_+