Nuffnang Ads

Monday, November 21, 2011

ari minggu yang rajin ^_*

dah lama tak masak sebenarnya...tak tau lah naper..malas kot.iyerla dok ngn mertua kan...tau balik keje jer semua dah siap huhuhuhu...(ampun ye mak dapat menantu malas) tapi nak dijadikan citer lak, tetiba jer dua pagi ari minggu yang lepas tetiba terajin plak...wat sarapan jer la, bukan masak berat pon kekekeke...eh tapi susah tau nak tgk akak bangun pagi wat semua nih kalau ari minggu...tau nak bepeluk hangat ngan si tecik Julia jer...

first, pagi Sabtu...akak wat Sandwich Telur...ala, bukan susah pon...dah terniat dr petang Jumaat lagi.tapi otw balik keje, lupa lak beli roti & buah tomato.seb baik mr Hubby sudi merajinkan diri tuk keluar.telur akak dah siap rebus dari malam lagi, so bangun pagi tinggal lenyek & campur la bahan² lain...nih ikut creativiti memasing la yeee...akak ikut suka jer.janji mr Hubby tak komplen kira ok lah tu...MIL pon okeh jer...cuma si tecik tu yang agak susah...pening la kepala nih nak sediakan makanan tuk dia..dah macam jenis masakan akak wat...tapi tetap tak nak makan...nih pic tuk sandwich filling tu k...

nampak tak, banyak mayonis & bawang...ai likeeeeeeee

nih la hasilnya, cuma takde salad la plak..camner leh lupa aiiihhhhhhh
tapi bila dah upload pic nih, baru perasan...gambaran tak bape elok kan..maybe sebab guna cam h/p je kot...iye la h/p pon dah lama...takde la canggih bagai cam yg sekarang nih haaaa...rasenye cam kene tukar baru kot kekekeke...

okeh dah citer pasal ari Sabtu...ari Ahad lak yakni semalam, akak masak spagetti lak...huhuhuh...dah lama tak masak benda alah nih...macam dah lupa lak..nih pon bahan ikut ape yg ade kt umah jer...so main masuk jer la janji ader rupa hahahaha...nih namanya Spagetti Hotdog kikikiki..suka ati akak laaaaa...dah aku yang masak...sape makan, kenyang...sape tak makan, lapo la depaaaaa....




tapi bila masak spagetti nih, si tecik tu ade la jugak jamah sikit...oklah dari tak makan langsung kan...yang banyaknya ibu beliau nih la jer la melantak sbb mr Hubby takde kt umah...wat part-time...ini yang akak soookaaaa...sebab nanti ade la habuannya...tapi rase ralat jugak sbb tak pasti malam tadi dia ade rase tak...bukan selalu bini nih rajin nak masak...ade jgk anginnya...iyela, masak nak kene ade mood...tapi kalau masak takde sape nak makan pon tensen jgk kan kan kan kan...

wasalam ^_*

No comments: