Nuffnang Ads

Monday, January 30, 2012

DUGAAN ALLAH SWT

Allahuakbar...tak tau camner nak luahkan...susahnya nak hadapi ujian Allah nih...mengharap pada yg tiada...walau cuba redha tapi hati masih cuba menolak...Astaghfirullah...

berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul...Ya Allah...berilah aku kekuatan tuk hadapi ujian Mu ini...

tak tau dah nak ckp ape...hati dah sebak...

wasalam

Wednesday, January 18, 2012

SEGALANYA BERUBAH SEKELIP MATA

dah 16 hari arwah meninggalkan akak & anak...tapi rase macam tenampak lagi wajahnya & kehadirannya kt memane pon...dan akak cuba kuatkan diri utk redha dgn ketentuan ilahi walau terkadang masih mengharap yg arwah akan kembali :(

segalanya dah berubah..tak penah tejangka dgn fikiran ini yg akan tejadi...senak dada pon masih tak hilang lagi...besarnya dugaan yg Allah bg tuk akak tempuh...ramai yg menganggap akak kuat semangat dan tabah utk lalui semua ni...akak cuba tapi bila memandang wajah si kecik tu, hati nih jd remuk...sian ngn Julia...dah jd yatim piatu kecik lagi...berat mulut nih nk menjawab bila dia bertanyakan ayahnya...tak sampai hati nak bgtau hal sebenarnya...

banyak hal kene setelkan...nak kene stabilkan diri, mental & emosi lagi...nk jg amanah yg arwah tinggalkan lagi...beratnya tanggungjawab nih tuk pikul sesorg...arwah tinggalkan akak, tapi dia juga tinggalkan anak & mak tuk akak jaga...Ya Allah...besarnya ujian Mu tuk ku...segala yg berlaku ada hikmahnya...cuma kita yg belom nampak lagi...kesedihan jg takkan menyelesaikan masalah tapi hati akak sape yg nak jaga...

wasalam...

Tuesday, January 17, 2012

PERGINYA CINTA HATI KU

Bismillahirrahmanirrahim...Al-Fatihah...nampaknya permulaan tahun baru yg agak mendukacitakan diri akak dan keluarga...

tanggal 3 Januari 2012, suami tercinta PUTRAZAKI BIN ZAINAL telah kembali ke rahmatullah kerana serangan jantung...seperti mimpi tapi itulah hakikat yg kene akak terima...walau sakit & pahit akak kene telan & redha dgn pemergiannya...di saat diri dipenuhi kebahagiaan, tiba² datang awan mendung menyelubungi suasana...

segalanya berubah sekelip mata...tempat begantung telah hilang dan kini diri terpaksa bediri sendirian melalui liku² hidup yg penuh dugaan & ujian...sesungguhnya 2012 terasa panjang sgt utk ditempuhi...

dalam kenangan...my loved
Allahyarham Putrazaki bin Zainal (21/02/1978 - 03/01/2012)

 



last pic from him


i'll always love you...Al-Fatihah