Nuffnang Ads

Wednesday, March 7, 2012

HATI KENE "BATU"

tajuk je yang gempak tu, isinya lom tentu heheheh...terigt balik perbualan ngn Olley Berry (OB) my ofismate...iyela kan, sambil² tgu makanan siap sembang borak la ape yg boleh...dan seperti biasa la mesti ade gak terkuar citer pasal life aku skg nih.

hampir 2 bulan lebih dah berlalu selepas arwah pergi, dan aku pon masih lagi cuba membiasakan diri. dah macam kene mulakan hidup baru lak...semuanya kene start dari bawah...macam hidup "bujang" lak, cuma skg bezanya dah ade si kecik tu...klu dulu semua harapkan arwah...nak ke sana sini...nak buat itu ini...dan kekadang nk buat keputusan beli baju pon arwah yg tentukan...hehehe. tapi Alhamdulillah, skg nih dah ade rasa keyakinan nak buat keputusan sediri...mane yg baik dan buruk tuk aku & anak...

iyela, sampai bila nak harapkan org lain...nak begantung hidup pon kt KL ni, ade sedara mara tapi memasing ade life sediri jgk...anak buah, sepupu sepapat bknnya rapat sgt pon...sudahnya aku amik keputusan, buat la semuanya sediri...lagi senang...lagi plak memang pesen aku tak suka nak mintak ikhsan @ simpati dari org...yg penting HATI kene keras...kene jadi BATU...

memangla, bukannya senang kita nak lupakan org yg kita sayang...lagi org yg penah menjadi separuh diri kita...tapi kita pon kene igt, kita masih ada kehidupan yg kita sediri pon belom tentu tahu bila pengakhirannya. kalau kita asyik dok berteriak tangis, menung sana sini, ngadu kt org sana, luah kt org sini...lelama org pon naik muak jgk kan...mmg la org paham keadaan kita tapi lama maner org sanggup mendengar. ade ker org yg sanggup jd bahu saat kita menangis dan menadah telinga kat kita sepanjang masa?? paling tidak pon, org cuma ckp...

"sabar la ye, Allah sayang kt kita, sebab tu Dia bg kita ujian ni" @
"berat mata memandang, berat lagi bahu memikul"....hmmm sudahnya semua kembali pada kita jgk.

bila difikir²kan, tak apelah kalau kita terpaksa belakon jd kuat pon...biarlah org tak tahu  ape yg kita rasa sebenarnya...klu betul org memahami pon, biarlah depa simpan sediri je...dan kita, kalau nak mengadu pon, adulah pada Allah SWT, pencipta kita...sebab Dia lagi mengetahui segalanya...dan segalanya datang dari Dia jgk...

pinjam kata² seorg kawan “No matter how many quotes, and song lyrics, or however much you write your heart out, Sometimes words just can't describe how you feel.” nobody knows.....

rasanya lebih aku diam diri je skg nih...nak nangis teriak pon sediri² je la...tak yah la nak luah kt FB ke sesape, salah org lain plak jadinya..kalau kt blog nih takpe, sbb lom tentu org baca pon kan kan kan...hehehehehe. nak kene kuat semangat, keras hati...sesekali layan perasan @ kenangan tu takpe la...jangan sampai memudarat diri lak huhuhuhu. okeh nak sambung keje lak, dah abis sesi luahan hati arini. sekian...

wasalam ^_*

No comments: