Nuffnang Ads

Wednesday, March 28, 2012

JATUH BANGUN SENDIRI

selepas hampir 3 bulan kehilangannya...masih mencari sinar dan harapan. yang paling penting semangat utk terus hidup selagi bernafas di bumi Allah SWT...

separuh jiwa pergi, tak semestinya semangat juga harus hilang...kebahagiaan ada kt memane, yg penting bagaimana cara tuk kita menikmatinya...dan setiap manusia berhak utk bahagia...walau susah, walau payah terpaksa jg sebab takde sape yg dapat membantu kita melainkan diri sendiri. dan kekadang bila kita diuji dengan bermacam kesusahan, akan membuatkan kita lagi kuat, tabah dan sabar dari org lain...dan akan membuatkan kita sendiri tidak terjangka yg kita mampu hadapi semua ini...

perlu diigt, Allah menguji kerna Dia sayangkan kita...Dia takkan menguji jika Dia tau kita tak mampu...dan aku sangat bersyukur kerana terpilih utk ujianNya ini...aku hilang org tersayang, tapi aku jg sedar yg ramai lagi org yg masih sayangkan aku...yg memberikan aku semangat, dorongan...dan paling penting, aku ada harta yg tak ternilai dikurniakan Allah...JULIA...aku tak boleh lalai, Julia amanah arwah...aku kene didik dan besarkan dgn baik...berat tanggungjawab kerna sendirian tapi itu bukan halangan...ramai lagi org yg lagi susah...ujian dari Allah berbagai bentuk...dan tak semua org sama ujianNya...tapi semua kita deserve to be HAPPY...gembira tak semestinya kita lupakan yg dah pergi...memori dan kenangan masih melekat dalam ingatan...dah kita seharusnya bertuah kerna masih ada sisa kenangan manis utk dikenang...

jadikan pengalaman hidup sebagai penguat semangat kita...dan ambil ikhtibar jg dr kesusahan dan kepayahan org lain sebagai panduan kita...susah sekali tak bererti susah selamanya...kebahagiaan utk kita pasti ada. walau bukan sekarang...esok lusa pasti datang....

wasalam ^_*

1 comment:

Mia Liana said...

hmmmm... sabar ya...