Nuffnang Ads

Tuesday, May 22, 2012

KETIDAKSEIMBANGAN HORMON +_________+

lately macam dah banyak plak perasaan & emosi yg bercampur...mmg la dengan keadaan aku skg nih..tapi cmner nk mengatasi semua nih yeee...pompuan ngn emosi memang tak leh nk pisahkan tapi bila dah melebihi kemampuan sendiri tu boleh membawak pada "ketidakseimbangan hormon" plak...

menunggu bulan jatuh ke riba - tu la yang aku alami...dah hampir sebulan menunggu, akhirnya semalam muncul jua. tu pon disaat mental dah set nk pose ari nih - 1 Rejab dan igt nak stat ganti pose laa...tapi nampaknya niat suci nih kene postpone next week...selamat bepose la pada yg pose ari ni k...moga semuanya diberkati dan dirahmati Allah SWT... Amin

bebalik pada cite ketidakseimbangan hormon...mulanya risau + cuak gak bila bulan tak muncul² nih. bukan ape, takut la ade "isi' ke ape² penyakit lain...tunggu punye tunggu takde jgk...last saturday, g klinik consult ngn doc sebab dah mula risau + badan dah mula kuar racious. gatal dan merah²...sangat tak selesa!!!
tapi kalau nak kata aku pregnant, last 3 bulan ade periodnya...lg plak, hari² terakhir arwah takde plak "projek" sbb mase tu pon aku tgh datang bulan...so memang confident la Julia tak dapat adik...

tapi mase consult ngn doc, dia ade gak tanya COD arwah, takut² ade efek dari situ. alhamdulillah la takde ape...so, doc pon bg jela ubat tahan gatal (yg bila ko telan, lepas 5min je terus collapse) hahahaha...tapi aku makan malam je. gila klu nk makan siang time kt opis nih...meroyan boss klu nampak aku telentok kt meja ni haaa. aku ada tanya jgk, takde ke ubat nk suh period nih datang. tapi doc nak suh dia datang naturally sebab tak nak mengganggu hormon aku lagi. betul jgk tu..so tahan je la racious ni. mintak takde la belanjutan lelama. tak tahan wooo merenyam tuuuu.

apepon, doc cuma advise supaya aku boleh control skit stress @ tensen yg ade skg ni. mmg la susah, dia pon paham tapi semua dah ketentuan Allah...kita kene redha dengan takdirNya...dia pon ade advise tuk aku loose weight sbb aku dah kira overweight lak nih... 62kg -> 52kg :P... mane agaknya aku nk buang lg 10kg tu? bukan ape, takut penyakit lain plak yg datang...so skg cuba la buat ape yg boleh, diet @ exercise skit² (skit je? ) wakakaka...lempang muka sediri! mane tau kot lepas 4-5 bulan boleh dapat ideal weight 52kg tu...macam zaman anak dara jeeee...pastu bederet jantan ngekor nk antar borang. awwwwwwww hantuk pala kt dinding lak!!! gediksssss




p/s: pada sesiapa yg tebaca blog ni, abaikan mana yg boleh. kejap sedih, kejap nangis, kejap ok, kejap gediksss. terpulang pada anggapan anda sediri. yg penting I is ME!!!!

wasalam ^_*

No comments: