Nuffnang Ads

Thursday, August 2, 2012

SANGGUP KE TIDAK...

13 Ramadhan 1433...dah 13 hari kita berpuasa dan bermakna tinggal lebih kurang dalam 2 minggu je lagi nak sambut raya...ermmm rasanya bagi aku macam tak raya je. tengok member semua dah sibuk wat persiapan. tapi aku still macam ni...rasa macam takde ape nak di siapkan pon. tak tau camner nak mulakan dan paling utama sebabnya hati ni tak sanggup...bila ingat nak beli baju, mesti ingat kt arwah. terus terbatal niat. bila nampak biskut raya je, hati nak jugak beli tapi datang lagi perasaan sedih tu...cancel lagi. pendek kata semuanya mendatangkan sedih je pada aku...

baju Julia dah ade beberapa pasang aku belikan sesikit. cuma tinggal beli baju kurung je nanti. Mak plak, aku lom tanyakan dia lagi ape yg dia perlukan. cuma malam tadi dia bgtau, tak yah la beli kuih / biskut segala bagai, takde orang jgk nak abiskan. belikan buah-buah asam / kerepek je sesikit. sebab nanti pon, aku raya ke 2 dah balik KB. Mak lak maybe balik Jln Kebun. ermmm aku lak, keperluan diri memang takde ape...niat hati nak kasut baru, handbag, jam tangan, baju kurung sepasang dua...tapi bila saat aku dah bayangkan semua tu, terus wajah arwah datang...serius aku memang tak sanggup nak hadapi semua ni. belom lagi tiba hari raya...aku tak tau la camne keadaan aku ngn Mak masa tu...

ikutkan memang disunatkan tuk kita memakai pakaian baru dan bergembira di hari raya...tapi camne aku nak bergembira dengan ketiadaan orang tersayang...lagi plak tahun pertama arwah tiada. masih terasa baru lagi dia tinggalkan aku...dan kekadang aku masih tak percaya dia dah takde :(

yg menguatkan semangat aku sekarang hanya Julia...harta paling berharga yg arwah tinggalkan...akan aku jaga dan didik dengan sempurna InsyaAllah...

bila saat ajal menjemput, segalanya berubah sekelip mata...
tak mungkin kita menolak takdir Allah...walau hati pasrah dan redha...
semakin kuat pula dijerut perasaan yg tak diundang...
hanya doa mampu dipanjatkan pada Yang Esa...
agar hati tenang meneruskan sisa hidup yg masih ada...
Al-Fatihah...

wasalam ^_*

1 comment:

shada said...

ahcik pun tak berapa nak sihat.. kalo tak, boleh gak wat2 sibuk ajak ibu shopping.. huhu.. tak per lah, yang penting raya tu dapat bermaafan, dan dapat ziarah arwah :) haa tp ibu kena shopping gak la nak cantek2 pegi lawat arwah nanti.. okeeyy... :) :love: