Nuffnang Ads

Thursday, October 11, 2012

SIAPALAH SAYA NI

sebenarnya tak tau nak letak tajuk ape. dan tak tau jugak tajuk tu nanti ade kaitan dengan isi yg aku nak cite ni. hari ni ialah sesi tuk luahkan perasaan ye...biasala kalau ade masalah atau tengah susah hati, rasanya kt belog nih adalah tempat paling baik tuk aku bercerita...bukan takde kawan yg sudi mendengar, malah dorg siap bagi support dan nasihat lagi cuma bagi aku bila kita luahkan secara bercerita, secara tak langsung kita dapat berkongsi dengan mereka kt luar sana jgk kan...

lately, hati aku agak ceria...ade pelangi indah menyinarkan warna-warnanya. yela, setelah hampir 10bln aku sedikit demi sedikit mendapat kekuatan dan semangat. "life must go on"...true! tapi bukan semua org akan dapat meneruskan hidup dengan sempurna dan gembira...pasti akan ada halangan dan perit untuk hidup bahagia. kenangan dan memori pula akan sentiasa kekal dalam ingatan. dan kekadang memori inilah yg menghalang kita untuk gembira.

tapi seindah mana pelangi tu, pasti akan hilang bila hari beransur gelap...itulah yg aku rasa dan alami skrg...tapi aku hanya menyalahkan diri sendiri kerana terlalu gembira bila ternampak pelangi itu. lupa diri keindahan itu tidak kekal! dan kini aku kembali berduka. menjeruk rasa sendiri...tenggelam dalam nikmat duniawi sehingga hampir lalai dengan tanggungjawab yg aku galas. memang, semua org berhak bahagia tapi mungkin belom masanya untuk aku. melepaskannya pergi adalah keputusan terbaik. pergi dengan janji-janji yg aku sudah angani. jika ini ketentuan dan takdir Allah, aku redha...mungkin Dia ada pilihan terbaik untuk aku...walau selama mana, aku akan tunggu masa itu.

aku tidak setabah Mariam, tidak secekal Mashitah menahan siksaan Firaun...aku hanyalah hamba Allah SWT yg penuh dengan kekurangan...hanya mampu berdoa moga masih ada tempat untuk ku di Jannah kelak, Amin...siapalah aku ini yg hanya menumpang dibumi Allah. dan sekiranya masih ada empunya tulang rusuk yg belom aku temui, aku mohon pd Allah agar pemilik itu mampu membimbing aku ke jalan Mu Ya Allah...


wasalam
^_*

Tuesday, October 9, 2012

UNTUK KESEKIAN KALINYA....

selepas hampir 10 bulan...aku baru ade kekuatan untuk publish gambar ni. tak tau nak cite ape, cuma tetiba rasa macam ingin sekali berkongsi dengan semua ape yg aku rasa...ni last aku ziarah arwah last Syawal lepas. aku mintak kengkawan yg ade terbaca tu, sama-sama doakan untuk arwah... Al-Fatihah

bunga dan pokok ni kami yg bawak sendiri, tapi kalau nk mintak dorg yg tanam pon boleh

Allahyarham Putrazaki bin Zainal

rumah yg berlot A50

Arwah dikebumikan di tanah perkuburan USJ 22, Subang Jaya. dekat sangat dengan rumah kami. ikutkan tiap minggu kami boleh lawat arwah. sama jgk, kalau aku balik kje, mmg aku pasti lalu tempat nih tiap hari. cuma kalau nak singgah time balik kje, macam tak sempat balik pon dah pukul 6. sampai je elok dalam kul 645 gitu. tapi tiap kali lalu, aku pasti tak lupa bagi salam dan sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah.

kawasan tanah perkuburan ni mmg terjaga rapi. beza la dengan tanah perkuburan dulu². kalau memalam kau nak dok lepak sini pon takde hal la. tempatnya terang benderang ngn lampu kalau malam. boleh say hi hi je kt sesape yg tegur ko tu errkkkkkkk.....

ape pon sekarang, aku akan cuba pastikan ziarah untuk arwah sekurangnya sebulan sekali. bukan ape, bawak Mak lepaskan rindu untuk anak dia...rindu Julia kt ayah dia :( ... si kecik tu pon pandai, turun je kete, dia dah tanya "kita dtg umah ayah ye bu"  hati ibu mane yg tak tersentuh bila ditanya gitu. tapi InsyaAllah aku kuat...kene redha dan tawakal pada ketentuan Allah...tiap yg terjadi ade sebabnya.

Al-Fatihah

wasalam
^_*

Wednesday, October 3, 2012

BULAN SEMBILAN

Bismillahirrahmanirrahim...

Ok mukadimah dah baik kan, so elok la citenya pon yang baik-baik saje k...ikutkan banyak cite nak kongsi besama. tapi tu la, bukak belog, tapi dok tenung je...idea dok running dalam kepala je. macam penceritaan tak tertulis...ade ke?? puasa dah lepas, raya pon lepas...cite raya memang takde yang menarik pon tahun ni. tahun pertama beraya tanpa arwah suami...rasa kehilangan sangat tapi tak nak pikir banyak..nanti emo lebih. dari hari pertama raya, sampai ke seminggu raya aku cuba tak menangis...wat-wat happy dan sebokkan diri. seb baik jugak balik KB so banyakla agendanya...kalau dok sini, mau matik tenggelam ngn airmata je kot.

Raya pertama, tahun ni kt Puchong dulu. teman Mak...tapi suasananya macam hari biase je. sunyi...cuma si kecik tu je yang suka nak pakai baju raya dia...emmmm sonok tgk anak. tapi takleh tahan bila time salam bermaafan ngn Mak, dia pelok si kecik tu sambil cakap "sian cucu nenek, tak dapat salam tangan ngn ayah" aku dah mula emo, tapi tahan lagi..taknak org tua tu lagi sedih. aku kene kuat depan dia dan anak...takleh bg dorg tau hancurnya hati aku ni...ok-ok dah, nanti aku emo balik, langsung takleh nak continue cite kan...


baju raya Julia

gaya bila taknak amik gambar

tuan tanah harus ada

background main hentam je

dapat gak baju raya sedondon, 2 beranak je...tanpa yg tersayang :(

Julia dan Nenek ♥

tapi gambar raya mase balik KB takde plak..tuan tanah sebok beraya terus lupa kamera yeeee...kalau dah nampak makanan tu pepaham jela, takkan nak tengok je kan...lagipon bukan penting sebab cite raya pon dah basi ni hehehehe.

tapi takpe, cite raya takde, cite haji ade hehehehe...sebabnya lepas je raya pose, aku kene balik lagi ke KB. Alhamdulillah, Umi dapat panggilan haji tahun ni. pakej Tabung Haji swasta kiranya la, bayar lebih sikit dari TH direct. takpela, orang tua tu dah tak sabar sangat nak ke rumah Allah...duit pon ade so kitaorg adik beradik pon redha je. cuma yang ralat sebab Umi pergi sorg. takde muhrim. tapi disebabkan dah pergi dengan pakej ni, jadi org agensi tu dah sediakan mahram untuk Umi dan beberapa org jemaah yang pergi sendirian. sebab tu bayar lebih hehehe. kitaorg adik beradik tak berkira pasal duit, janji Umi dapat melaksanakan rukun Islam kelima masa dirinya masih sihat lagi...layan jer gambar mase kt Sultan Ismail Petra Airport KB.


Umi and familia (parts only)

Umi with her beloved daughter and granddotter

my 2nd bro and wife

my 1st bro and wife

my 3rd bro


my big sista

dont miss my lovely dotter la

ok dah. penat dah nak mengedit pic semua ni..nanti semabung citer lain plak..ni cite tuk bulan September tapi masuk bulan Oktober..aci tak


wasalam
^_*






Tuesday, October 2, 2012

APA KABA ENCIK BELOG??

As salam...pe kaba org kampung semua hehehe...sehat ke? ngeh³...

hampir sebulan lebih dah tak menghapdate cite kt belog kesayangan ni. cite banyak tapi disebabkan kemalasan nak mengedit gambar, jadi citenya asyik tertangguh jer. cite raya ada, cite lepas raya ada, dan sekarang cite haji pon ada. bila buka belog, dok tenung menung je, sudahnya blogwalking baca belog org lain hahahaha...tapi best jgk kan baca cite org, macam-macam info dan pengalaman kita dapat.

dan bagi aku pulak, bebelog ni sebab salah satu caranya untuk ekspresikan rasa yang ada dalam hati ni. salah satu tempat untuk mengadu dan luahkan perasaan, cehhhhh gitu hehehe...walaupon ada kalanya rasa tu tak menentu, bercampur baur, tapi sekurangnya ada satu tempat tuk kita meluahkan rasa. iyela, kekadang kita bercerita secara verbal dengan kengkawan. tapi ada satu masa, kita macam tak terluahkan dengan perkataan...ada kalanya benda yang kita rasa dan ingin sampaikan terlalu sensitif untuk dikongsi...dan aku rasa belog adalah satu cara untuk menyampaikan apa yang tersirat (emmm ayat dah macam karangan sekolah la plak)...

apepon, niat kita bebelog tu yang penting...dan aku plak ikut mood hehehehe...aku tak pentingkan berapa ramai yang ngikut atau yang suka baca belog ni, sebab semuanya kt sini terzahir dari apa yang aku rasa dan alami sendiri...sape yang nak baca, baca la..sapa yang nak komen pon terpulang...aku terima dengan ikhlas...

wasalam
^_*